יום רביעי, 29 בדצמבר 2010

"אביב לבגרות"-בית הספר הווירטואלי של אורט ישראל

במסגרת פרויקט ליב"ם שמתקיים בבית ספרי -תיכון "עתידים" בחולון- נחשפתי לאתר חדש ומעניין :בית הספר הוירטואלי של אורט ישראל.
בראש ובראשונה מהו פרויקט ליב"ם? מדובר בתוכנית לקראת בגרות מלאה שיזם משרד החינוך כדי להגדיל את אחוז הזכאות לבגרות. התכנית מיועדת לתלמידי יב, שבית הספר מאתר שיחסר להם מקצוע אחד על מנת לסיים את שנת הלימודים עם בגרות מלאה. התלמידים בפרויקט מקבלים תגבור לימודי על מנת לקדם אותם לקראת הצלחה בבגרות.
האתר אביב לבגרות  עשיר , ידידותי ומציע חומרי למידה וחומרי עזר במקצועות שונים.
הסלוגן שלו:"בית הספר הווירטואלי "אביב" – פתרון כולל ללמידה ותרגול באינטרנט לקראת בחינות הבגרות, בכל מקצועות החובה! ", אינו רק הצהרה אלא ביצוע הלכה למעשה.

"אביב" הוא בית הספר הווירטואלי הראשון בישראל, ששם לעצמו למטרה פיתוח סביבות למידה וירטואליות והטמעתן .
בית הספר הווירטואלי "אביב", מיסודן של רשת אורט ישראל ומערכת המידע סנונית באוניברסיטה העברית בירושלים, החל לפעול בשנת 1997 ובשנת 1998 פעלו בו כבר כ- 5000 תלמידים. הוא הציע מערכת אתרים לימודיים באינטרנט ובכללה מקורות מידע, פעילויות אינטראקטיביות, ותמיכה של מורים ברשת. הפעילות משתלבת במסגרת של בתי-הספר ועוזרת  בהעשרתם וגיוונם של דרכי ההוראה והלמידה והן לשיפור התקשורת שבין מורים לתלמידים.
"אביב חדש לבגרות" – קם בזכות הניסיון המצטבר אודות סביבות למידה וירטואליות, וכן כמענה לצורכי התלמידים והמורים, קהל היעד הוסב לתלמידי החטיבה העליונה תוך התמקדות בתרגול ובהכנה לבחינות בגרות. זוהי בעצם תחילתו של בית הספר הווירטואלי "אביב החדש" שהוקם ב-2005 בבעלותה של רשת אורט ישראל. כיום,זהו הפורטל הלימודי היחידי בארץ המספק פתרון כולל ללמידה ותרגול באינטרנט לקראת בחינות הבגרות, בכל מקצועות החובה.
האתרים כוללים חומרי למידה ממוקדים ואיכותיים לבחינת הבגרות, שפותחו בידי צוות מומחי תוכן ופדגוגיה. האתרים דינמיים ומתעדכנים באופן שוטף על פי המיקוד וצורכי התלמידים והמורים. בכל שעה משעות היום יכולים התלמידים לחזור שוב ושוב לחומרים המצויים באתרי ההכנה, לבצע מטלות, להיבחן במבחנים מְדמי בגרות, לקבל משוב מידי, להיעזר במורים מומחים התומכים בפורום ולשלב תרגול במערכת לניהול למידה לפיתוח סביבה לימודית משמעותית המסייעת ללמידה ולחזרה לבחינה.
הלמידה יכולה להתבצע הן כערוץ משלים לתהליך הלמידה בכיתה המונחית על ידי המורה על פי תכנית ההוראה הכיתתית, והן כפעילות אישית של התלמיד בתרגול עצמי של נושאים, שנלמדו בכיתה במהלך כל השנה.
אין ספק שאתר כזה עשיר, מזכיר לנו שהיום הכל פועל סביב התקשוב  והטכנולוגיה המתקדמת עם הזמן,ולא סתם נאמר "אם אתה לא שם אתה לא קיים! .

ואכן,אחד היתרונות של הפעילות בבית הספר הווירטואלי, מאפשרת לימוד ותרגול גם מחוץ לשעות הלימוד בבית הספר. הלומד יכול בזמן ובמקום הנוחים לו,ובקצב המתאים לו, לחזור שוב ושוב לחומרים המצויים באתרי ההכנה, לקרוא טקסטים, לבצע מטלות, להיבחן במבחנים מְדמי בגרות, לקבל משוב מידי וכן להיעזר במורים מומחים התומכים בפורום.
ואם אני מסתכלת שוב על אותם ילדים בעלי צרכים מיוחדים שמשולבים בכיתות הרגילות אך עובדים בקצב אחר המתאים להם,אין ספק שאתר כזה הוא אוצר עבורם!!!!

     אין ספק שהטכנולוגיה והפדגוגיה יכולות לסייע זו לזו!

להתראות דנית

6 תגובות:

  1. היי שרון מעתידים. נהנתי לקרוא ולחדש בנושא הבגרויות. בית ספר ויקטואלי הוא פתרון מצויין ואולי אחרון לתלמידינו אשר נוהגים לצערי לדחות בגרויות עד אין קץ. אולי זה יכול לעזור כאשר בית הספר כבר אינו יכול

    השבמחק
  2. שלום דנית
    שמי בר ואני מורה להיסטוריה ורכזת פדגוגית בתיכון במרכז הארץ.
    כרכזת פדגוגית המתעסקת יום יום במתן פיתרונות לתלמידים לקראת בחינות בגרות, חייבת אני לציין שהשיעורים הוירטואליים תרמו תרומה גדולה לתלמידים בעיקר למתקשים מבינהם.
    שיטה זו קידמה אותם בעיקר שהשימוש הוא באמצעות המחשב שאינו זר להם: הם ניכנסים לשיעורים בזמנם החופשי מתרגלים בחינות בגרות שואלים שאלות והכל בתנאים הנוחים להם בבית.
    גם המורים בבית הספר נחשפו לשיטה זו תחילה הייתה התנגדות, אך משנכנסו מספר פעמים ותרגלו ראו כי השד אינו נורא. יתרה מזו המורים דיווחו כי התלמידים שלהם מגיעים מוכנים לשיעורים ונהנים משיטה זו.
    אין ספק שגיוון ההוראה באמצעות הטכנולוגיה ככלי משלים לשיעורים בבית הספר היה עוד חלק בשיפור ההישגים של התלמידים.
    בברכה
    בר

    השבמחק
  3. היי דנית ,לוי יהודית מעתידים חולון, קראתי את הבלוג שלך במסגרת מטלה בקורס תיקשוב ולמידה במכללת אור- יהודה.
    שמחתי שגם את מתעניינת בנושא כיתות המב"ר, אני מלמדת בכיתות אלו ואף מכינה את התלמידים לבגרות בהיסטוריה.
    כמו כן הייתי רכזת תוכניות ליב"ם בביה"ס, דבר שהוביל להצלחה לא מעטה של תלמידים בבגרויות.
    האתר הוירטואלי של אורט מהווה דוגמא קלאסית לעבודת מורים מול תלמידים. וכן לעבודה עצמאית של תלמידים מול חומרים באתר,
    מסתבר שגם תלמידים שאינם בכיתות מב'ר ולא קשורים לתוכניות ליב"ם משתמשים רבות בחומרים מאתר זה,
    להתראות יהודית
























































































































    היי דנית, שמחתי לקרוא את הבלוג שלך
    נכנסתי לבלוג שלך בעקבות מטלה בקורס "תיקשוב ולמידה" של המכללה.
    שמחתי לקרוא שגם את מתעניינת בתלמידי מב"ר ובקורסי ליב"ם, בעבר ריכזתי את נושא הליב"ם בביה"ס.
    אכן האתר הוירטואלי של אורט מסייע רבות לתהליך הלמידה, מגלה לך שגם תלמידים מכיתות עתידים נכנסים לאתרים אלו ומשתמשים בחומרים של אורט.
    ניפגש בביה"ס, שבוע טוב, יהודית לוי

    השבמחק
  4. שלום לך דנית,
    זאת סטודנטית לתואר שני "ניהול וארגון מערכות חינוך". נכנסתי לבלו שלך בעקבות מטלה בקורס תקשוב ולמידה אצל מתי הלפרד, נכנסתי לבלוג שלך מכיוון שהנושא יותר מעניין משאר הבלוגים.
    זאת הפעם הראשונה שאני שומעת על התוכנית הזאת, בגלל זה המשכתי לקרוא. אני שמחה שיש לנו תוכניות וירטואליות כאלה שמטרתם קידום התלמידים, במיוחד לאלה שיש להם את הפוטנציאל והיכולת. אני מסכימה איתך שהפעולות בבית ספר וירטואלי יש בו יתרונות של זמן חופשי לכל תלמיד, שאין מוגבלות של זמן.

    השבמחק
  5. הי
    תודה גל תגובותיכן.....
    אני חושבת שמה שיפה זה לראוץ שכל אחד מאיתנו שבא מעולם תוכן שונה, ומאוכלוסיות ברמות שונות מוצא את השרות של התמיכה הטכנולוגית מתאים לו.....
    כמו שכולכן ציינתן אני מקווה שזה תחילתו של תהליך הכנסת הטכנולוגיה בצורה קצת יותר מאסיבית ומשמעותית לבתי הספר שלנו....
    דנית

    השבמחק