יום רביעי, 19 בינואר 2011

מודל SECTIONS

במסגרת הקורס "הערכת טכנולוגיות ידע" עם דר' גילה קורץ נחשפנו למודל חדש שאותו נתבקשנו לבחון באחד הארגונים בו אנו עובדים. את בחינת המודל על בית הספר בו אני מלמדת עשיתי ביחד עם עמיתותי ללימודים הילה גומעה ואילנית עטבאי.

קבלת החלטות לגבי שילוב טכנולוגיה היא תהליך מורכב הדורש התחשבות במספר רב של מאפיינים.
מודל ה SECTIONS מתבסס על מודל ה ACTIONS שפותח במקור ללמידה מרחוק .למודל המקורי נוספו קריטריון הנגישות בהדגשה לסטודנט/תלמיד וקריטריון קלות השימוש .
מודל זה בוחן שמונה מאפיינים של מערכת טכנולוגית והם:
1. Students - תלמידים - בחינת מאפייני קהל היעד.:מה ידוע לגביהם מהי ההתאמה של הטכנולוגיה לקבוצה או לטווח זה של סטודנטים .
2. RELIABILITY AND EASE OF USE - קלות השימוש ואמינות הטכנולוגיה. : כמה קל למורים ולסטודנטים להשתמש בטכנולוגיה, עד כמה היא אמינה.
3. Costs - עלויות - עלות החדרת הטכנולוגיה. מהו מבנה העלות של כל הטכנולוגיה ומהי העלות היחידה עבור הלומד.
4. TEACHING AND LEARNING - הוראה ולמידה – מהם הכישורים,מהו סוג ההוראה הנדרש ,מה הטכנולוגיה מאפשרת מבחינת תהליכי הוראה ולמידה., אלו סוגי למידה נדרשים,אלו גישות הדרכה יענו על הדרישות הללו , מהן הטכנולוגיות הטובות ביותר להוראה ולמידה זו .
5. Interactivity - אינטראקטיביות: איזו אינטראקציה מאפשרת הטכנולוגיה הספציפית.
6. ORGANIZATIONAL ISSUES - נושאים אירגוניים: מהם הדרישות הארגוניות והחסמים שיש להסיר כדי שהטכנולוגיה תוכל להיות בשימוש בצורה מוצלחת. אלו שינויים בארגון יש לעשות.
7. Novelty – חדשנות: עד כמה הטכנולוגיה חדישה .
8. Speed - מהירות,: טכנולוגיות נבדלות במהירותן לגבי יישום ובגמישותן לגבי עדכון באמצעות הטכנולוגיה או באיזה מהירות ניתן לשנות את החומרים.

כאשר עסקתי במודל לצורך העבודה, חשבתי מייד על כתיבת פוסט בעניין משתי סיבות:האחת,לחשוף יותר אנשים למודל הזה שיש לו חשיבות רבה לעוסקים בהטמעת הטכנולוגיה בבתי הספר,ושנית מתוך היות בית הספר שלי בשלבי ההטמעה הראשונים של טכנולוגיה .
שאלת השאלות תמיד היא כיצד להטמיע טכנולוגיה בבית הספר?איזה פרמטרים יש לבחון ולבדוק ואני חושבת שזהו מודל מצויין להתחלת תהליך ההטמעה בבית הספר.
המודל כפי שהוא מוצג במאמר מדבר גם על העניין שחשוב לקבל החלטה איזה טכנולוגיה ספציפית ,מתאימה לאירגון כדי לעשות בה את השימוש הטוב ביותר.

מצאתי לנכון ,שמודל זה יעזור לי לבחון את הנושא בבית ספרי ,תוך התאמה לצרכים הייחודים לבית הספר. אין ספק שתחילת הדרך היא לא בתיאוריה כל שהיא אלא ברצון ובתעוזה של ההנהלה לעשות שינוי ולתת לנו לעזור להוביל את השינוי. אין לי ספק שהדרך לא תהיה קלה,אלא רצופת מכשולים אך גם על כך למדנו להתגבר....

להתראות  דנית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה